دکوراسیون داخلی

چگونه ساعت دیواری مناسب خانه خود را انتخاب کنیم؟

ساعت دیواری خاص

ساعت های دیواری تنها ابزاری برای تشخیص زمان نیستند، بلکه یکی از محبوب ترین انواع ملزومات دکوری دیواری هستند!

ساعت دیواری مناسب، در جای مناسب، به سبک مناسب می تواند حال و هوای اتاق شما را به کلی تغییر دهد. اما چگونه مطمئن شوید که مورد مناسب را انتخاب کرده اید؟

ما بیشترین سؤالات  متداول را در مورد ساعت جمع آوری کرده ایم تا به شما در انتخاب عالی کمک کنیم، پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید…

ساعت دیواری

اندازه یک ساعت روی دیوار چقدر باید باشد ؟

قبل از تصمیم گیری در مورد اندازه ساعت مورد نیاز برای خرید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که ساعت شما در کجا قرار می گیرد.

اندازه فضای خالی دیواری را که انتخاب کرده اید اندازه بگیرید. بر اساس این ابعاد است که می توانید در مورد اندازه ساعت دیواری مورد نیاز خود تصمیم بگیرید.

یک ساعت دیواری کوچک حدود 30 تا 40 سانتی‌متر، ساعت دیواری متوسط ​​حدود 40 تا 60 سانتی‌متر و یک ساعت دیواری بزرگ بین 60 تا 80 سانتی‌متر است. برای ساعت‌های دیواری بسیار بزرگ، ابعادی از 80 تا 140 سانتی‌متر یا حتی بزرگتر در نظر گرفته میشود.

قاعده کلی برای طراحی داخلی این است که هر نوع دکوری دیواری باید حدود 2/3 یا 3/4 فضای موجود دیوار را پوشش دهد. اگر نمی‌خواهید ساعتتان در فضای مورد نظرتان غرق شود یا در آن گم شود، حتماً به این قانون پایبند باشید.

ساعت در چه ارتفاعی روی دیوار باید نصب شود؟

اینکه ساعت دیواری خود را تا کجای دیوار قرار می دهید بستگی به این دارد آن را در چه موقعیت و به چه منظوری نصب میکنید.

آیا فضای کاملاً خالی دارید؟ آیا ساعت بالای میز کنسول قرار می گیرد؟ آیا ساعت نقطه مرکزی بالای شومینه است؟
هدف از نصب ساعت دیواری چیست؟ آیا آن را برای تشخیص زمان یا به عنوان یک قطعه تزئینی خریداری کرده اید؟

قبل از اینکه ساعت خود را روی دیوار قرار دهید این سوالات را در نظر بگیرید.

در نهایت به دو گزینه می رسد. ساعت شما باید بین سطح چشم و سطح قفسه سینه شما باشد، بنابراین زمانی که نیاز دارید ساعت رو بخوانید بلافاصله در معرض دید شما قرار می گیرد. از طرف دیگر، می توان آن را بالای سطح چشم نصب کرد. با این حال، اگر این گزینه را انتخاب کنید، بهتر است مطمئن شوید که سایر دکوری های روی دیوار کمی پایینتر از ساعت قرار میگیرند، در غیر این صورت از نظر بصری کمی عجیب به نظر می رسد.

ساعت دیواری شیک

ساعت را باید در کجای خانه قرار داد ؟

ساعت‌ها در بیشتر فضاها و اتاق‌ها قابل نصب هستند، با این حال باید در نظر بگیرید که آیا فضا واقعاً به ساعت نیاز دارد؟

به نظر ما، ساعت‌ها در فضاهای بزرگ و بازتر بهترین بازخورد را دارند، به خصوص زمانی که از آن‌ها به عنوان یک دکوری ویژه استفاده می‌شود.

راهروها و ورودی ها فضاهای فوق العاده ای برای یک ساعت هستند!

این فضاها اغلب از اکثر اتاق‌های خانه باریک‌تر هستند، و به همین جهت پر کردن فضای خالی دیوارهای آن بدون اینکه در نهایت به هم ریخته به نظر برسد، می‌تواند مشکل باشد. اینجاست که یک ساعت بزرگ یا بزرگ واقعا می درخشد. آنها می توانند به تنهایی فضا را پر کنند و یک عنصر جالب و چشم نواز، بدون حس شلوغی به فضا اضافه کنند.

از طرف دیگر، به این فکر کنید که کاربرد عملی واقعی ساعت چیست؟

آشپزخانه ها یک قصر عالی برای یک ساعت با اندازه کوچکتر هستند. به عنوان قلب خانه، آشپزخانه جایی است که خانواده در یک صبح جمع می شوند، بنابراین اینجا فضایی است که شما به احتمال زیاد به یک وسیله زمان سنجی با دید خوب نیاز دارید تا مطمئن شوید به موقع سر کار یا مدرسه تان حاضر میشوید! 

یکی از مکان‌هایی که در آن ساعت دیواری اغلب اوقات هر دو کاربرد را دارد، سالن نشیمن است. در این فضا ساعت هم یک وسیله کاربردی و هم تزئینی است.

اغلب در این فضا یک ساعت با اندازه متوسط ​​یا بزرگ بالای شومینه یا بالای مبل استفاده می شود. اگر در اتاق نشیمن خود یک دیوار گالری از قاب عکسهایتان دارید، می توانید به راحتی یک ساعت را در میان آنها قرار دهید.

استفاده از مطالب وبلاگ صرفا با ذکر منبع و لینک به صفحه مقاله بلامانع میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *