دکوراسیون داخلی

چگونه آینه کاری مدرن دکوراسیون خانه را زیر و رو می کند؟

قدمت استفاده از آینه و آینه کاری به گذشته های دور برمی گردد. دقیقا زمانی که از فلزات براق برای دیدن تصویر و چهره خود استفاده می کردند.

قطعا آینه ها از شیشه ها توانایی بیشتری در بازتاب تصاویر دارند و تصاویر را بهتر نمایان می کنند. همچنین، برخلاف شیشه، آینه همانند یک سطح پنهان عمل کرده و در نهایت مانع دیدن هر چیزی می شود که در پشت آن وجود دارد.

در ادامه این صفحه قصد داریم در مورد تاثیرات شگرف و بی نظیر آینه کاری منزل صحبت کنیم

ویژگی آینه کاری در مکان های گوناگون

طراحان دکوراسیون داخلی نیز، ویژگی های شگفت انگیز آینه کاری را شناخته و برای مصارف مختلفی مانند بازتاب تصاویر یا پوشش دهی و حتی در مواردی زیبایی محل، از آینه ها در خانه ها و مکان های مختلف استفاده می کنند.

در ادامه، برخی از ویژگی های استفاده از آینه کاری در مکان های مختلف، تشریح شده است.

  • آینه می تواند، هر چیزی را که در خانه زیبایی خاصی ندارد، پنهان کرده و به زیبایی آن قسمت از خانه بیافزاید. به عبارتی، آینه های مدرن توانایی پوشش دهی زیبای مکان های مختلف یک خانه، به خصوص سقف ها را، دارند.
  • از آینه ها می توان برای دیوارهای پذیرایی و یا نشیمن و همچنین اتاق خواب ها استفاده نمود و بسته به نوع سلطنتی، مدرن و یا کلاسیک بودن خانه خود نوع دلخواه آینه را انتخاب نمایید. توجه نمایید که با انجام آینه کاری دیوار خانه چه نمای فاخر و زیبایی می توانید برای دکوراسیون خود بسازید.
  • آینه ها می توانند ارتفاع خانه شما را بلند تر نشان دهند. در صورتی که از آینه های مدرن در سقف استفاده شود، ارتفاع خانه بلندتر دیده شده و علاوه بر آن، آینه کاری در سقف خانه، زیبایی بی نهایتی را به ارمغان می آورد.

 حتما بخوانید: جهت اقدام فوری به شیشه بری و اطلاع از قیمت ها کلیک کنید.

  • همچنین آینه ها فضای خانه را بزرگ تر از آن چیزی که هست، نشان می دهند. استفاده از آینه، یکی از بهترین راه حل ها در بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک خانه به شمار می رود.
  • آینه ها می توانند مناظر را بازتاب دهند، در نتیجه، استفاده از آنها در سقف خانه تاثیر بسیاری بر زیبایی خانه خواهد گذاشت. شما می توانید از آینه های مدرن در سقف خانه خود استفاده کرده و با بازتاب تصاویر، به زیبایی قسمتی از خانه خود اضافه کنید.
  • آینه کاری سقف منزل احساس خوبی به فضا می بخشند. بنابراین زمانی که شما از آینه ها در سقف نشیمن و پذیرایی خود استفاده کنید، حس خوبی را به مهمانان خود از این طریق، منتقل خواهید کرد.
  • آینه ها می توانند دکوراسیون خانه شما را به کلی تغییر دهند. شما می توانید در دکوراسیون خانه خود با بهره گیری از آینه کاری سقف در رنگ های متفاوت آینه اعم از خاکستری، برنز، سبز، بژ، مسی، آبی، مشکی و آنتیک استفاده کنید. در این صورت زیبایی خانه خود را چند برابر کرده اید و دکوراسیون را به کلی تغییر داده اید که باعث تنوع در خانه شما می شود. همچنین در این صورت روحیه شما به کلی تغییر خواهد کرد.
  • آینه ها می توانند سبک خاصی در دکوراسیون خانه شما ایجاد کنند. در صورتی که شما در سقف خانه خود از طرح های مدرن آینه کاری استفاده کنید، در کنار اینکه دکوراسیون خانه شما شامل یک تحول عظیم خواهد بود، خانه شما دکوراسیون مدرن و خاصی نیز خواهد داشت. در این صورت، می توانید از سبک های متفاوت آینه کاری مدرن استفاده کرده و سبک و به اصطلاح دیزاین خانه خود را به کلی تغییر دهید.

 حتما بخوانید: اقدام به گچبری قیمت و دستمزد گچبر

روشی منحصر به فرد در طراحی نمای منزل:

شاید تاکنون برایتان پیش آمده باشد زمانی که تصمیم می گیرید دکوراسیون خانه خود را به کلی تغییر داده و یا دکوراسیون خانه تان را مدرن کنید، اولین نظریه ای که به ذهنتان بیاید این باشد که وسایل قدیمی خانه را به کلی تغییر داده و از وسایلی مدرن و طبق مد روز برای خانه تان استفاده کنید.

سقف خانه یکی از نقاط مهم هر خانه ای به شمار می رود که باید اهمیت ویژه ای برای آن قائل شد. شما می توانید برای تغییر دکوراسیون خانه خود، از آینه کاری سقف پذیرایی در طرح های مدرن استفاده کنید.

 حتما بخوانید: نصب و تعمیر شیشه سکوریت

اگر در این زمینه تجربه داشته باشید، حتما می دانید که آینه کاری مدرن سبک های متفاوتی دارند و در انواع متفاوت با طرح های متنوع تولید می شوند.

سعی کنید، حداقل در سقف پذیرایی خود و همچنین در سقف نشیمن از آینه کاری مدرن استفاده کنید تا علاوه بر اینکه روحیه خودتان را تغییر داده باشید، در روحیه مهمان هایتان نیز تاثیر بگذارید و از این طریق بتوانید، مهارت و سلیقه خود را در چیدمان و دیزاین خانه، به بهترین شکل ممکن، نشان دهید.

در این مکان ها از آینه کاری استفاده کنید:

امروزه با توجه به خلاقیت های وسیع در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی، می توانید با استفاده از آینه در قسمت های مختلف منزل، دیزاین شگرفی خلق نمایید و آینه کاری را تنها محدود به سقف و دیوار ها نکنید.

از جمله مکان هایی که می توانید از آن بهره ببرید:

درب ورودی خانه، راه پله ها، شومینه، کمدها، ستون ها، پارتیشن، کتابخانه و … می باشد که می توانید جهت زیبا تر شدن نمای داخلی خانه خود از آینه پتینه کاری شده نیز استفاده نمایید که با این کار نهایت سلیقه خود را به نمایش خواهید گذاشت.

 حتما بخوانید: از دیگر اقدامات جهت زیباتر کردن نمای منزل استفاده از گچبری پیش ساخته می باشد.

محاسبه سطح و قیمت آینه کاری:

به عنوان مثال فرض کنید که دیواری که می خواهید با آینه پوشش دهید به صورت مربع می باشد که در این صورت کافی است تنها مساحت دیوار مربعی (یک ضلع ضربدر خودش) را بدست آوردی.

پس برای محاسبه سطح کافی است که مساحت قسمت مورد نظر را بیابید.

قیمت آینه کاری بسته به جنس آینه و همچنین متراژ و نوع برش آینه متفاوت می باشد اما به صورت میانگین از 200 هزار تومان تا 700 هزار تومان برای هر متر مربع قابل سفارش می باشند.

توجه داشته باشید که شما می توانید قبل از اقدام به آینه کاری طرح مورد نظر خود را از طریق نرم افزار های موجود در برخی از شرکت ها ببینید و سپس اقدام به این امر نمایید.

طریقه حمل و نقل و مدت زمان آماده سازی:

حتما به خاطر داشته باشید که قبل از اقدام به آینه کاری سقف، دیوار و … حتی به مساحت اندک، با آینه کار برای هزینه ایاب و ذهاب به توافق برسید تا در پایان کار به مشکل بر نخورید.

مدت زمانی که اصولا برای آماده سازی آینه در نظر گرفته می شود؛ بسته به نوع برش و مدل انتخابی بین 3 تا 6 روز کاری می باشد.

و اما در پایان

آینه های مدرنی که امروزه از آنها در موارد مختلفی استفاده می شود، اولین بار در سال 1835 توسط یک شیمیدان آلمانی اختراع شد. این شیمیدان آلمانی، نوعی از آینه را اختراع کرد که بسیار مورد توجه طراحان دکوراسیون قرار گرفته است و تصور آنها از یک آینه کاری مدرن و زیبا را، به حقیقت پیوند داده است.

همچنین در کنار آن، استفاده از این آینه های مدرن بسیار مقرون به صرفه بوده و در کنار زیبایی خاصی که دارد، دارای قیمت مناسبی است.

منبع : نکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *